Wednesday, September 06, 2006

ကုန္းေဘာင္ေခာတ္က ရည္းစားစာ

အဖန္အိုးတစ္အိုးလည္း ကုန္ေတာ့မည္။ ယြန္းခြက္ထဲက မန္းမေရြးလည္း ေျပာင္တလင္းခါေနၿပီ။ ေျပာင္းဖူးဖက္ ေဆးေပါ့လိပ္ႀကီးလည္း တစ္၀က္ကိ်ဳးၿပီ။ ကြမ္းကလည္း တစ္ယာၿပီးတစ္ယာ စာရလြန္းသျဖင့္ လွ်ာေတြ အာေတြေတာင္ ထံုးေပါက္ေနၿပီ။ ဆရာဆင့္ကား ေရးလို႔မၿပီးေသး ဗ်စ္ရည္တစ္ကိ်ဳက္ ေသာက္လိုက္၊ ေဆးေပါ့လိပ္ဖြာလိုက္၊ ေခါင္းကုတ္စဥ္းစားလိုက္၊ ေရးလိုက္လုပ္ေနသည္။ ေစာင့္ရတာၾကာသျဖင့္ ပ်င္းရိ ၿငီးေငြ႔လာသည္။ ဆရာဆင့္ေရသည္႔ ေတးထပ္က ေကာင္းမွ ေကာင္းပါ့မလား ဟူ၍ စိုးရိမ္စိတ္၀င္ေနမိသည္။ ခုခ်ိန္မွာ ရဲစားဆီေတးထပ္ ေရးပို႔သည္႔ဓေလ့က အလြန္ေခတ္စားသည္။ ထိုကိစၥမွာ မင္ၾတားႀကီးက စတင္လိုက္ျခင္းျဖစ္၏။ မင္းၾတားႀကီးသည္ သူ၏ မိဖုရာႀကီးသံုးပါးျဖစ္ေသာ စၾကာေဒ၀ီ၊ ဆင္ျဖဴမရွင္ႏွင့္ ရွင္သဲတို႔ကို ရည္၍ ေတးထပ္ကဗ်ာ သံုးပုဒ္ကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ စပ္ဆိုခဲ့သည္ ဆို၏။ ထို႔ေနာက္ ကေနာင္ကိုယ္ေတာ္ႀကီးကလည္း အားက်မခံပဲ လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္ မိဖုရားထံ ေတးထပ္ေရးပို႔ျပန္သည္။ သူကေတာ့ စစ္မက္ေရးရာသာ ကၽြမ္းက်င္သူျဖစ္သျဖင့္ ကိုယ္တိုင္မေရးတတ္။ လက္သံုးေတာ္စာဆို မ်ားကို ေရးခိုင္းရသည္။ ဘုရင္က တစ္ခုခုလုပ္လွ်င္ လိုက္လုပ္တတ္ၾကသည့္ ထံုးစံအတိုင္း မင္းသားငယ္မ်ားကလည္း သူတို႔မိဖုရားမ်ားထံ ေတးထပ္ပို႔ၾကသည္။ မိဖုရားေတြကလည္း အျပန္အလွန္ ပို႔ၾကသည္။ ထိုမွတဆင့္ ေရႊၿမိဳ႔ေတာ္တစ္ခုလံုး ပ်႔ံႏွ႔ံသြားၿပီး ေတးထပ္မွ မေစလွ်င္ မိန္းမရႏိုင္ဖို႔ မလြယ္သေလာက္ ျဖစ္သြား၏။
ကဗ်ာစာဆိုမ်ားကလည္း လာဘ္လာဘ အလြန္ရႊင္ေသာကာလျဖစ္၏။ ကိုယ္တိုင္ မေရးတတ္သူေတြက စာဆိုမ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္ၾကရေသာေၾကာင့္တည္။ ယခင္က ထန္းရည္ေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ အေၾကြးေသာက္ခဲ ၾကရရွာေသာ ကဗ်ာစာဆိုတို႔မွာ ခုေတာ့ ဘရန္ဒီေလး တျမျမ ျဖစ္ေနၾကေလၿပီ။
သူသည္ စေလဆရာ ဦးပုညဆီသို႔ သြားဖို႔ ႀကိဳးစာခဲ့ေသးသည္။ သို႔ရာတြင္ စေလဆရာသည္ ျမင္ကြန္းျမင္းခုန္တိုင္ မင္းသားညီေနာင္တို႔က ေျမွာက္စားထားသျဖင့္ စန္းပြင့္ေနေသာအခ်ိန္။ ေရႊနန္းေတာ္ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ မင္းသားမင္းသမီး တို႔ ေစခိုင္းေသာ ေတးထပ္မ်ားကို လက္မလည္ေအာင္ ေရးေပးေနရေသာအခ်ိန္၊ ေရသည္ျပဇာတ္၊ ဆဒၵန္ဆင္မင္းျပဇာတ္မ်ားတို႔ေၾကာင့္ တစ္ရွိန္ထိုး နာမည္ေက်ာ္ၾကားေနေသာ အခ်ိန္၊ ထိုမွ်မက ေဗဒင္ယၾတာလည္း တတ္ကၽြမ္းသျဖင့္ သူ႔အိမ္မွာ လူစည္ကားေနတတ္၏။ မိမိလို ျမိဳ႔၀န္မင္း ၏ အိမ္ေတာ္သားမွ်သာ ျဖစ္သူအေနျဖင့္ ေတြ႔ခြင့္ရဖို႔ေတာ္မလြယ္။ ထို႔ေနာက္ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ ေနထုိင္ရာ ျမင္းကုန္းတန္းရွိ အိမ္သို႔သြားသည္။ ဆရာေဖကိုေတာ့ ေတြ႔ခြင္႔ရသည္။ သို႔ရာတြင္ ဆရာေဖက ေလာေလာဆယ္ တပယ္မင္းသား ေရးခိုင္းသည့္ ေတးထပ္ေတြ ေရးေနရသျဖင့္ မအားလပ္ေၾကာင္း၊ ၿပီးလွ်င္လည္း မကၡရာမင္းသားႀကီးႏွင့္အတူ အင္း၀အုတ္ေက်ာင္းသို႔ လိုက္ပါသြားၿပီး ေပစာေတြ ကူယူေလ့လာရဦးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အရင္လိုလွ်င္ေတာ့ မိမိ၏ တပည့္ရင္းျဖစ္သူ ေခတၱရာ ဆရာဆင့္ထံ သြားသင့္ေၾကာင္း လမ္းညႊန္လိုက္၏။
သို႔ျဖင့္ ေဂါ၀ိန္ဆိပ္ကမ္းမွာ ဆိုက္ကပ္ထာားေတသာ အဂၤလိပ္ ကုန္သည္ သေဘၤာမွ ဗ်စ္ရည္တစ္အိုး ၀ယ္သည္။ ဆရာဆင့္ ႀကိဳက္တတ္သည္ ဆိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ဆရာကေတာ္ ေဒၚမယ္စိန္ အတြက္လည္း ခါသာပိတ္အုပ္တစ္အုပ္ ယူသြားရသည္။
သူသည္ ၿမိဳ႔၀န္ကေတာ္၏ တူမေလးကို ေမတၱာ သက္၀င္ခ်စ္ခင္ေနမိ၏။ သူက ၿမိဳ႔၀န္မင္း၏ ပစားေပးျခင္းခံရသူျဖစ္၍ သေဘာမတူမွာကိုေတာ့ ပူစရာမလို။ မိန္ကေလးက ေမတၱာတံု႔ျပန္ဖို႔သာ အေရးႀကီးသည္။ သူ႔အေနျဖင့္မိန္းကေလးကို ႏႈတ္ျဖင့္ခ်စ္ေရးဆိုရန္မွာ အသည္သားဆန္လြန္း သည္ဟုထင္၏။ အထင္အျမင္ေသးစရာျဖစ္မည္။ ေရႊနန္းေတာ္ အသိုင္းအ၀ုိင္းႏွင့္ နီးစပ္သူပီပီ အမ်ားသူငါလို ေတးထပ္ေရးေပးမွ ေတာ္ေပလိမ့္မည္။ ထုုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာဆင့္ထံ လာေရာက္ အကူအညီေတာင္းရျခင္းျဖစ္သည္။
"အိမ္း...ျပီးေတာ့ျပီးသြားကၿပီ"
ဆရာဆင့္ကေရရြတ္ရင္း သူရွိရာသို႔လာသည္။
"စိတ္ခ်ေပေတာ့ ေမာင္ရင္ ဒီေတးထပ္ကို ဖတ္ၿပီးရင္ မိန္းကေလးဟာ ေမာင္ရင့္ကို ေမတၱာမတံု႔ျပန္ဘဲ ေနႏိုင္မွာ မဟုတ္ေပဘူးကြဲ႔"
ဟုေျပာၿပီး ေပရြက္ကို လွမ္းေပးလုိက္၏။ သူ၀မ္းသာအားရ လွမ္းယူလိုက္သည္။
"ဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါဦးေလ"
ဆရာဆင့္က တုိက္တြန္းသျဖင့္ သူဖတ္ၾကည့္လိုက္သည္။ ဖတ္ရင္းကပင္ ပီတိေတြျဖာေ၀လာေလေတာ့၏။

"တဆိတ္ကယ္ ခ်စ္ပါ့
လွစ္ဟလို႔ေတာင္းပန္။
ျဖစ္သမွ် အေၾကာင္းကံငယ္
ေပါင္းရန္ျဖင့္ရည္စူး
ဖူးစာရွင္ အစစ္မွန္လွ်င္
အခ်စ္ျပန္ၾကားဖို႔ စိတ္ကူး"

ပရို္င္းမိတ္တစ္ေယာက္၏ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ (မင္းလူ ၏ ေခါင္းေလာင္းထိုးေသာ ၀တၱဳတိုမ်ားမွ)

No comments: