Sunday, September 24, 2006

ေဒါသမီးလွ်ံ အက်ည္းတန္၊ သည္းခံလွပသည္



    ေဒါသထြက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အေၾကာင္းအကိ်ဳးကို ခြဲျခားမသိႏိုင္ဘူး။ အမွန္တရားကိုလည္း မျမင္ႏိုင္ဘူး။ ရုပ္ကိုလည္း အိုေစတယ္။ နာမ္ကိုလည္း အိုေစတယ္။ ေနာက္ဘ၀မွာလည္း ရုပ္ဆိုးတတ္တယ္။
    သည္းခံျခင္းဟာ ျမတ္ေသာအက်င့္ရယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတယ္၊ ခႏၱီတစ္လံုး လက္ကိုင္သံုးရင္ အစစ အရာရာကို အဆင္ေျပေစတယ္။ ဒါေၾကာင့္ "ဘယ္အာရုံနဲ႔ပဲ ေတြ႔ေတြ႔ ငါ အစစ သည္းခံမယ္" စသည္ျဖင့္ ဆင္ျခင္လို႔ရပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္နားလည္သလို ဆင္ျခင္တတ္သလို ဆင္ျခင္လို႔လည္း ရပါတယ္။
    ေမတၱာပြားမယ့္သူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ပယ္ရမယ့္တရားက ေဒါသပါတဲ့၊ ယူရမယ့္တရားက ခႏၱီပါတဲ့။ ေဒါသဆုိတာ ေလာကီရႈ႔ေဒါင့္ကၾကည့္ၾကည့္၊ ေလာကုတၱရာရႈ႔ေထာင့္က ၾကည့္ၾကည့္ ေကာင္းကုိမေကာင္းတာပါ။
  သုဘလုလင္က ျမတ္စြာဘုရားကို ေမးတဲ့ေမးခြန္း ရွိပါတယ္။ ဘယ္လိုေမးလဲ ဆိုေတာ့ "ျမတ္စြာဘုရား တခိ်ဳ႔ ေယာက်ာၤးေတြ မိန္းမေတြ က်ေတာ့ရုပ္ဆိုးပါတယ္၊ တခ်ိဳ႔ ေယာက်ာၤးေတြ မိန္းမေတြက်ေတာ့ ရုပ္လွပါတယ္၊ အဲဒါဘာေၾကာင့္ပါလဲဘုရားတဲ့"။ ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက "သုဘလုလင္ ေဒါသႀကီးတဲ့သူဟာ ေနာင္ဘ၀မွာ ရုပ္ဆိုးရၿပီး၊ သည္းခံတဲ့သူကေတာ့ ရုပ္လွရပါတယ္" လို႔ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္။
        ဒါကို မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက "ေဒါသမီးလွ်ံ အက်ည္းတန္၊ သည္းခံလွပသည္" လို႔ လကၤာစီထားပါတယ္။
  ေနာင္ဘ၀ကို အသာထား ဒီဘ၀မွာတင္ ေဒါသႀကီးတဲ့သူကို ျမင္ရတာေတာင္ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဆင္းရဲဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ အေျခအေနအရ ဆက္ဆံေနရေပမယ့္ ေဒါသႀကီးသူကို ဘယ္သူမွ မဆက္ဆံခ်င္ၾကပါဘူး။ မ်က္ေမွာက္လက္ေတြ႔ဘ၀ ကိုၾကည့္ၿပီး ေဒါသရဲ႔ အျပစ္ကို ဆင္ျခင္ႏိုင္ရပါမယ္။
    ဆင္ျခင္တယ္ဆိုတာ ႏႈတ္ကဆိုရံုေလး ႏွလံုးသြင္းရံုေလး မဟုတ္ဘဲ သေဘာသဘာ၀အထိ ႏွလံုးသားထဲအထိ အသိထဲအထိ ဆိုက္ေရာက္သြားေအာင္ သိသြားေအာင္ ဆင္ျခင္ရပါတယ္။ ဆင္ျခင္ရင္းနဲ႔ပဲ ေဒါသရဲ႔ အကိ်ဳးအျပစ္တို႔ကို ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႔ၿပီး ကိုယ္တိုင္လည္း ေဒါသေလ်ာ့ေလ်ာ့သြားပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္ေဒါသထြက္စဥ္ ကာလတုန္းက ဆိုးက်ိဳးေတြကို အာရံုျပဳၿပီး ဆင္ျခင္လို႔ရပါတယ္။ ဥပမာ- မိတ္ပ်က္သြားတာေတြ၊ အလုပ္ပ်က္ အကိုင္ပ်က္ ျဖစ္ခဲ့တာေတြ၊ အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့တာေတြ စသည္ျဖင့္ေပါ့။
    သည္းခံတာလည္း ဒီအတိုင္း ပါပဲ။ သည္းခံမႈရဲ႔ ရလဒ္ကို အသြင္အျပင္ထက္ အႏွစ္သာရအပိုင္းအထိ လက္ခံႏိုင္ေအာင္ ဆင္ျခင္ရပါမယ္။ ဆင္ျခင္ရင္းနဲ႔ပဲ သည္းခံတတ္တဲ့ အက်င့္ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။

ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ) ၏ ေမတၱာအေတြးမ်ား

No comments: